روش خاصی برای نوشتن تقاضا نامه شغلی وجود دارد. ابتدا باید نام و نشانی در گوشه بالای سمت چپ نوشته شود. زیر آن نام و نشانی کارفرمایی که تقاضا نامه خطاب به او نوشته می شود درج می گردد. مکان و تاریخ باید طرف راست صفحه، سمت راست آخرین سطر نشانی کارفرما نوشته شود.

تقاضا نامه باید شامل مطالب زیر باشد:

  • نحوه اطلاع از فرصت شغلی
  • شرحی مختصر از خود و کاری که در حال حاضر به آن اشتغال دارید
  • خلاصه ای از پیشینه خود
  • دلایل اینکه فکر می کنید برای این شغل مناسب هستید

به خاطر داشته باشید که تقاضا نامه را با درج نام کامل خود امضا کنید. معمولاً مدارک زیر پیوست تقاضا نامه شغلی می شود:

  • یک رزومه
  • کپی مدارک تحصیلی
  • کپی توصیه نامه های مشاغل قبلی

رزومه سندی است که در آن تحصیلات، تجربه کاری، و نظایر آن یک به یک ذکر می گردد.

منبع: از مبحث ۵ کتاب intro

/http://intropersisk.cappelendamm.no